Start   >  Raporty bieżące

Raporty bieżące

Raport

Wybór Zarządu następnej kadencji

RB  8/2024

Zarząd NPL NOVA S.A. (dalej: „Spółka”)  informuje, iż Rada Nadzorcza Spółki uchwałą z dnia 24 czerwca 2024 r. powołała Michała Kolmasiaka na nową pięcioletnią kadencję, powierzając mu z dniem 24 czerwca 2024 r. dalsze piastowanie funkcji Prezesa Zarządu w jednoosobowym Zarządzie Spółki.

Pan Michał Kolmasiak jest absolwentem Uniwersytetu Wrocławskiego we Wrocławiu, Wydziału Prawa i Administracji. Karierę zawodową rozpoczął w 2001 r., podejmując pracę w Domu Obrotu Wierzytelnościami Cash Flow S.A. oraz Sofor Inkaso s.c. jako specjalista ds. windykacji. Od kwietnia 2002r. pełnił funkcję Członka Zarządu Pragma Inkaso sp. z o.o. a następnie Członka Zarządu Spółki, po przekształceniu Pragma Inkaso sp. z o.o. w Spółkę. Od stycznia 2008 r. do stycznia 2015 r. pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu Spółki, od lutego 2021 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Spółki. W latach 2008 – 2017 był Członkiem Zarządu w spółce Pragma Collect sp. z o.o. obecnie Pragma Faktor sp. z o.o. Od 2006 r. jest Prezesem Zarządu w spółce Guardian Investment sp. z o.o. Aktualnie pełni funkcję Członka Rady Nadzorczej PragmaGO S.A.

Pan Michał Kolmasiak nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Spółki, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, ani nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

Szczegółowa podstawa prawna:  § 5 pkt 5 w zw. z § 10 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych (…)

24.06.2024 r. 21:02

Wybór Rady Nadzorczej następnej kadencji

RB 7/2024

Zarząd NPL NOVA S.A. (dalej „Spółka”) przekazuje do publicznej wiadomości, iż Zwyczajne Walne Zgromadzenie podjęło w dniu 24 czerwca 2024 r. uchwałę o powołaniu pięcioosobowej Rady Nadzorczej na nową kadencję. W skład Rady Nadzorczej nowej kadencji powołano z dniem 24 czerwca 2024 r.: Marka Mańkę, Rafała Witka, Zbigniewa Zgołę, Jacka Zontka oraz Jakuba Placucha.

Rada Nadzorcza nowej kadencji powołała z dniem 24 czerwca 2024 r. Rafała Witka na Przewodniczącego Rady Nadzorczej oraz Marka Mańkę na Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej.

Informacje dotyczące powołanych członków Rady Nadzorczej:

  1. Marek Mańka

Pan Marek Mańka jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach im. Karola Adamieckiego, Kierunek Finanse i Bankowość (1998 r.). Posiada uprawnienia Certyfikowanego Doradcy Alternatywnego Systemu Obrotu GPW nr 66/2011. Jest wspólnikiem i zarządzającym spółką DFI. Pan Marek Mańka posiada wiedzę i umiejętności w zakresie rynku kapitałowego, ładu korporacyjnego, sprawozdawczości finansowej, finansów przedsiębiorstw oraz bankowości korporacyjnej. Jest osobą posiadającą doświadczenie w zakresie funkcjonowania rad nadzorczych.

Przebieg pracy zawodowej:

–   1998 – 2000 – Bank BPH S.A.  – Inspektor,

–   2000 – 2005 – Bank BPH S.A.  –  Dyrektor Oddziału w Tarnowskich Górach,

–   2005 – do nadal – DFI sp. z o.o. – Prezes Zarządu, Wspólnik.

Pan Marek Mańka latach pełnił następujące funkcje w organach administracyjnych, zarządzających lub nadzorczych oraz był wspólnikiem:

  • DFI sp. z o.o. w – Prezes Zarządu, Wspólnik – od 01.10.2005r. , funkcję sprawuje do nadal,
  • Pragma Inkaso S.A. (obecnie pod nazwą NPL NOVA S.A.) – Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej – od 22.10.2007r., funkcję sprawuje do nadal,
  • Pragma Faktoring S.A. (obecnie pod nazwą PragmaGO S.A.) – Członek Rady Nadzorczej – od 21.06.2016r., do 02.02.2021r.,
  • Invico S.A. – Członek Rady Nadzorczej – od 27.04.2015r. do 01.06.2017r.,
  • Bowim S.A. – Członek Rady Nadzorczej – od 20.10.2017, do 30.08.2018r.
  • Izba Przemysłowo-Handlowa w Tarnowskich Górach – Członek Komisji Rewizyjnej, od 24.06.2015r., funkcję sprawuje do nadal.

Pan Marek Mańka nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Spółki, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, ani nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

  1. Rafał Witek

Pan Rafał Witek zasiada w Radzie Nadzorczej Spółki od 2007 roku, a od roku 2011 r. do 2021 r. wchodził w skład Rady Nadzorczej spółki zależnej – Pragma Faktoring S.A. (obecnie pod nazwą PragmaGo S.A.). Od 2001 roku związany ze spółką Inpol Papier Sp. z o.o. kolejno jako: Członek Zarządu, Prezes Zarządu, Wspólnik. Jest wspólnikiem GUARDIAN INVESTMENT Sp. z o.o., która posiada 55,85 % głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy NPL NOVA S.A. Pan Rafała Witek posiada wiedzę i umiejętności związane z szerokimi doświadczeniami biznesowymi dotyczącymi prowadzonych projektów biznesowych w wielu branżach i w różnej formie prawnej. Jest osobą posiadającą doświadczenie w zakresie funkcjonowania rad nadzorczych. Pan Rafał Witek sprawował lub sprawuje następujące stanowiska:

–  Profi Link sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowskich Górach – Prokurent do maja 2018 r.,

–  Kent Pak Opakowania sp. z o.o. w Bardzie – Prezes Zarządu do marca 2017 r.,

–  Guardian Investment sp. z o.o. z siedzibą w Tarnowskich Górach – Prokurent,

–  VBCP Asset Managment sp. jawna z siedzibą w Katowicach – Wspólnik,

–  Mawo Cores sp. z o.o. z siedzibą w Lewinie Brzeskim – Wspólnik.

Pan Rafał Witek nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Spółki, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, ani nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

  1. Zbigniew Zgoła

Pan Zbigniew Zgoła jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Katowicach, gdzie w 2000 r. ukończył studia o specjalizacji rachunkowość. Ponadto w latach 2001 – 2002 studiował podyplomowo na Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie, gdzie uzyskał tytuł Master of Busines Administration. Posiada uprawnienia biegłego rewidenta (wpis nr 11217) oraz uzyskał świadectwo kwalifikacyjne Ministra Finansów zezwalające na usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych. Zbigniew Zgoła rozpoczął pracę zawodową w OPA-CARBO sp. z o.o. w Bytomiu zajmując kolejno następujące stanowiska: 1996 – 1997 stażysta, 1997 – 2000 specjalista ds. księgowych, 2000 – 2003 zastępca głównego księgowego, 2004 – 2010 główny księgowy. Ponadto w latach 2004 – 2007 był aplikantem w HLB Frąckowiak i Wspólnicy, a w latach 2003 – 2004 był głównym księgowym w P.R.U.H. REM-POW sp. z o.o. w Bytomiu. Od 2008 r. współpracuje z HLB M2 Tax & Audit Sp. z o.o. oraz w HLB M2 Audit PIE Sp. z o.o., gdzie zajmuje się badaniem i przeglądem sprawozdań finansowych w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a także wykonuje inne usługi biegłego rewidenta. Ponadto od 2010 r. jest Prezesem Zarządu OFC sp. z o.o. w Bytomiu, zajmującej się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych, spraw kadrowo-płacowych, wykonywaniem analiz, biznesplanów, planów naprawczych, doradztwem finansowo-księgowym. Zbigniew Zgoła w latach 2017 – 2021 był członkiem rady nadzorczej w Wielospecjalistycznym Szpitalu Powiatowym S.A. w Tarnowskich Górach, a w latach 2015 – 2023 był członkiem rady nadzorczej Athena Investments Dom Maklerski S.A. Pan Zbigniew Zgoła zasiada w Radzie Nadzorczej Spółki od 2018 r.

Pan Zbigniew Zgoła nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Spółki, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, ani nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

  1. Jacek Zontek

Pan Jacek Zontek jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Wydział Zarządzania. Od 1999 r. zatrudniony w Domu Maklerskim BDM S.A. kolejno na stanowiskach specjalisty ds. organizacyjnych, Zastępcy Dyrektora Biura Zarządu oraz Dyrektora Wydziału Zarządzania Ryzykami. Posiada Certyfikat Doradcy w Alternatywnym Systemie Obrotu i wieloletnie doświadczenie w zakresie raportowania do instytucji nadzoru na rynkiem kapitałowym. Pełni funkcję prokurenta. W ramach nadzoru nad grupą kapitałową Domu Maklerskiego BDM S.A. był zatrudniony w Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych BDM S.A. oraz Domu Inwestycyjnym Magnus Sp. z o.o.

Pan Jacek Zontek nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Spółki, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, ani nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

  1. Jakub Placuch

Pan Jakub Placuch jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierunek – Prawo. Od 2005 r. pracuje w Domu Maklerskim BDM S.A., obecnie na stanowisku Dyrektora Wydziału Prawnego, a od 2009 r. także w White Berg Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych S.A. Od 2010 r. jest Wiceprezesem Zarządu Beskidzkiego Klubu Tenisowego Advantage Bielsko-Biała, od 2011 r. jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej w spółce Sports Advantage S.A. W latach 2009 – 2017 Jakub Placuch był Prezesem Zarządu w spółce Netmobilus Sp. z o.o., a w latach 2014 – 2017 był członkiem Rady Nadzorczej w spółce Partnerzy Inwestycyjni Sp. z o.o. Od 2020 r. Prezes Zarządu BDM Invest Sp. z o.o.

Pan Jakub Placuch nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Spółki, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej, ani nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

 

Szczegółowa podstawa prawna:  § 5 pkt 5 w zw. z § 10 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych (…)

24.06.2024 r. 21:02

Treść uchwał podjętych przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy w dniu 24 czerwca 2024 r.

RB 6/2024

Zarząd NPL NOVA S.A. (dalej „Spółka”) przekazuje do publicznej wiadomości treść uchwał podjętych przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki, które odbyło się w siedzibie Spółki, w dniu 24 czerwca 2024 roku.

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy rozpatrzyło wszystkie punkty planowanego porządku obrad. Wszystkie uchwały poddane pod głosowanie zostały podjęte, do żadnej z uchwał nie zgłoszono sprzeciwu.

Do niniejszego raportu zostaje dołączona lista akcjonariuszy posiadających na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu co najmniej 5 % z ogólnej liczby głosów oraz sprawozdanie o wynagrodzeniach Zarządu i Rady Nadzorczej za 2023 rok.

Szczegółowa podstawa prawna:  § 19 ust. 1 pkt 6) do 9) Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych (…)

 

Załączniki:

Uchwały podjęte podczas ZWZ NPL NOVA SA 24 06 2024

Wykaz akcjonariuszy posiadających min 5% głosów na ZWZ NPL NOVA SA 24 06 2024

Sprawozdanie o wynagrodzeniach NPL Nova 2023 uchwała RN 15 03 2024

24.06.2024 r. 21:00

Rekomendacja Zarządu i Rady Nadzorczej w sprawie pokrycia straty Spółki za rok obrotowy 2023 oraz pozytywne zaopiniowanie przez Radę Nadzorczą projektów uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia zwołanego na dzień 24 czerwca 2024 r.

RB 5/2024

Zarząd NPL NOVA S.A. z siedzibą w Tarnowskich Górach (dalej Spółka) informuje, że w dniu 17 czerwca 2024 r. podjęta została uchwała Zarządu oraz uchwała Rady Nadzorczej Spółki, rekomendujące Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy Spółki podjęcie uchwały o pokryciu straty Spółki za rok obrotowy 2023 w wysokości 1.108.252,46 zł z zysku z przyszłych lat.

Jednocześnie Rada Nadzorcza Spółki pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki opublikowane w raporcie bieżącym Spółki nr 4/2024 z dnia 27 maja 2024 r.

Ostateczną decyzję dotyczącą pokrycia straty Spółki za rok obrotowy 2023 oraz treści poszczególnych uchwał podejmie Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Spółki zwołane na dzień 24 czerwca 2024 r.

Podstawa prawna: art. 17 MAR – informacje poufne.

17.06.2024 r. 18:36

Wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych

RB 3/2024

Zarząd NPL NOVA S.A. z siedzibą w Tarnowskich Górach („Spółka”)  przekazuje do publicznej wiadomości, że w dniu 20 maja 2024 r. Rada Nadzorcza Spółki dokonała wyboru Firmy Audytorskiej INTERFIN sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (KRS 0000145852), wpisanej na prowadzoną przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych, jako podmiotu upoważnionego do przeprowadzenia:

– przeglądu jednostkowego sprawozdania finansowego NPL NOVA S.A. za pierwsze półrocze roku 2024 oraz skonsolidowanego sprawozdania finansowego grupy kapitałowej z jednostką dominującą NPL NOVA S.A. za pierwsze półrocze roku 2024,

– badania rocznego jednostkowego sprawozdania finansowego NPL NOVA S.A. za rok 2024 oraz skonsolidowanego sprawozdania finansowego grupy kapitałowej z jednostką dominującą NPL NOVA S.A. za rok 2024,

– przeglądu jednostkowego sprawozdania finansowego NPL NOVA S.A. za pierwsze półrocze roku 2025 oraz skonsolidowanego sprawozdania finansowego grupy kapitałowej z jednostką dominującą NPL NOVA S.A. za pierwsze półrocze roku 2025,

– badania rocznego jednostkowego sprawozdania finansowego podmiotu NPL NOVA S.A. za rok 2025 oraz skonsolidowanego sprawozdania finansowego grupy kapitałowej z jednostką dominującą NPL NOVA S.A. za rok 2025.

Jednocześnie Rada Nadzorcza Spółki upoważniła Zarząd Spółki do zawarcia z Firmą Audytorską INTERFIN sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (KRS 0000145852) umowy na wykonanie badań i przeglądów sprawozdań finansowych określonych wyżej.

Spółka korzystała z usług Firmy Audytorskiej INTERFIN Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (KRS 0000145852), w zakresie badania rocznych sprawozdań finansowych z lat 2022 i 2023 oraz przeglądu półrocznych sprawozdań finansowych z lat 2022 i 2023, tym samym spełnione są wymogi dotyczące rotacji kluczowego biegłego określone w art. 134 Ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym z dnia 11 maja 2017 r., zgodnie z którym kluczowy biegły rewident nie może  przeprowadzać badania ustawowego w tej samej jednostce zainteresowania publicznego przez okres dłuższy niż 5 lat.

21.05.2024 r. 17:22

Terminy przekazywania raportów okresowych w 2024 roku

RB 2/2024

Terminy przekazywania raportów okresowych w 2024 roku

Zgodnie z § 80 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (dalej: Rozporządzenie), Zarząd NPL Nova S.A. informuje, że raporty okresowe w 2024 roku będą przekazywane do publicznej wiadomości w następujących terminach:

  • jednostkowy i skonsolidowany raport roczny za 2023 r. – 29 marca 2024 r.
  • rozszerzony skonsolidowany raport kwartalny za I kwartał 2024 r. – 28 maja 2024 r.
  • rozszerzony skonsolidowany raport za I półrocze 2024 r. – 27 września 2024 r.
  • rozszerzony skonsolidowany raport kwartalny za III kwartał 2024 r. – 28 listopada 2024 r.

Jednocześnie Zarząd Spółki oświadcza, że:

  • zgodnie z § 79 ust. 2 Rozporządzenia, Emitent nie będzie przekazywał raportu kwartalnego za IV kwartał roku obrotowego 2023 oraz raportu kwartalnego za II kwartał roku obrotowego 2024,
  • zgodnie z § 62 ust. 1 Rozporządzenia, Emitent będzie przekazywał skonsolidowane raporty kwartalne za I oraz za III kwartał roku obrotowego 2024 zawierające kwartalną informację finansową i nie będzie przekazywał odrębnych jednostkowych raportów kwartalnych za te okresy sprawozdawcze,
  • zgodnie z § 62 ust. 3 Rozporządzenia, Emitent nie będzie publikował jednostkowego raportu półrocznego, w związku z czym w skonsolidowanym raporcie półrocznym za I półrocze 2024 roku będzie zamieszczone skrócone półroczne sprawozdanie finansowe wraz z raportem firmy audytorskiej oraz skrócone sprawozdanie finansowe.

Podstawa prawna raportu: art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie

26.01.2024 r. 16:49

Zawarcie umów które łącznie spełniają kryterium znaczącej umowy

RB 1/2024

Zarząd NPL NOVA S.A. (Emitent) informuje, że Emitent zawarł z PragmaGO S.A. (Pożyczkobiorca) dwie umowy pożyczki, tj. umowę pożyczki z dnia 20.06.2023 r. na kwotę 2,5 ml zł aneksowaną aneksem z dnia 29 grudnia 2023 r. oraz umowę pożyczki z dnia 03.01.2024 r. na kwotę 1,5 ml zł.

W wykonaniu powołanych umów Emitent wypłacił Pożyczkobiorcy pożyczki na łączna kwotę 4,0 ml zł.

Termin zwrotu obu pożyczek ustalono na 31.12.2024 r. z zastrzeżeniem, że umowa pożyczki z 03.01.2024 r. przewiduje możliwość żądania przez Emitenta wcześniejszej spłaty pożyczki, nie wcześniej jednak niż 30.06.2024 r.

Wysokość oprocentowania obu pożyczek jest identyczna i nie odbiega od wysokości wynagrodzeń występujących na rynku usług finansowych.

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 (MAR).

3.01.2024 r. 19:07